Olej na plátně, Signováno vzadu Pavel Sequens. Nerámováno.
Nejdelší strana: 130 cm
Olej na plátně, 130x100 cm. Signováno vzadu Pavel Sequens. Nerámováno.
Autor k obrazu dodává: "Obsahově se ve zkratce obraz Sequere me věnuje tomu, jak nás ovlivňuje naše okolí a hlavně lidé v našem okolí. Jedná se o propojení současného interiéru v kontrastu se zašlým urbexovým pokojem jako možným následkem jednání. Tajemnost urbexu je mi hodně blízká, proto byla jen otázka času, než se takový motiv naplno projeví v mé práci. Samotné dívky v tomto prostředí symbolizují právě naši ovlivnitelnost lidmi v našem okolí. Ať už je to nápomoc k úspěchu, nebo naopak popostrčení k destrukci, variant a konců je samozřejmě bezpočet. Ve fotografiích můžete také s obrazem vidět dívky, které byly tak hodné, že mi pro tento obraz stály modelem :)"
o autorovi: Pavel Sequens (1989), malíř, pocházející z Benešovska, se kresbě a malbě věnoval již od útlého věku, ale i přes studium grafiky na Střední odborné škole v Kolíně se na čas kreativní tvorbě vzdálil. Teprve od podzimu roku 2014 vznikaly jeho první olejomalby inspirované zejména polským zástupcem moderního surrealismu Zdzisławem Beksińskim. Od té doby se tomuto směru věnuje naplno, v průběhu času jej však rozvinul ve vlastní osobitý rukopis.
Jako formu komunikace využívá realisticky ztvárněné figury s výraznými surreálními motivy, které mu pomáhají k zachycení a předání myšlenky, atmosféry nebo pocitu. Největší inspirací je pro něj vnitřní svět za zavřenýma očima. Podobně jako ve snech, i v jeho obrazech často dochází l fragmentaci reality či splývání aktérů se svým okolím. Charakteristickým rysem je také záměrně nejednoznačný výklad motiv – ambicí autora je naopak vybízet diváka k rozvíjení vlastní imaginace. To je důvodem, proč mají postavy na jeho obrazech často zakryté oči – mohou totiž prozradit příliš mnoho a jejich zakrytím dává autor divákovi širší možnosti interpretace.
Propojení realistického zobrazení a jeho disrupcí, která někdy hraničí až s abstrakcí, vytváří v divákovi zvědavost. Obrazy tak působí jako hádanka, která vyzývá k rozluštění prostřednictvím malých indicií. Těmi mohou být například i latinské názvy obrazů. Řešení však hádanka nemá jen jedno, každý si v sobě může najít své vlastní.
Jak lze uchopit autorova díla, nám napovídají jeho slova: “Nic není tak negativní, jak se může zdát. Je jen na Vás, z jakého úhlu se díváte…”
text: Vojtěch Fiala, kurátor výstavy “Ztracená identita” 15.6.2022