Je nám velkou ctí, že jsme mohli poskytnout prostor na našich stránkách významnému sběrateli, který připravil část své sbírky k aukčnímu prodeji.
Výběr obrazů, jejich prezentace a mimořádné zpracování jsou dílem samotného sběratele.
Jsme připraveni stejný prostor poskytnout také dalším sběratelům.
Olej na plátně, 130 x 116 cm, s rámem 127 x 141 cm, signováno a datováno vpravo dole. Skvostná, brilantní expresivně modernistická malba kvalitního umělce je ze vzácného období, kdy se mistr věnoval folklorním prvkům ve své tvorbě. Předkládané výjimečné galerijní významné dílo bylo namalováno pod vlivem folklorní slavnosti, "Kyjovský rok" v moravském městě Kyjově poblíž malířova působiště ve Svatobořicích. Monumentální provedení s razantními, pastózními tahy štětcem prokazují vysokou erudovanost mistrovské malby, která i po mnoho letech má silný vypovídající náboj. Obraz původně pochází ze skvělé umělecké sbírky českých krajanů žijících v USA.
Vladimír Vašíček (29. září 1919, Mistřín – 29. srpna 2003, Svatobořice) byl český malíř, jeden z průkopníků i klasiků českého moderního malířství po druhé světové válce. V letech 1935 až 1938 se vyučil v dekoratérské dílně Antonína Sychry v Kyjově, kde se poprvé setkal s chrámovou malbou. Seznámil se zde také s malířem Jano Köhlerem. Od roku 1938 do roku 1939 byl zaměstnán v reklamní a dekoratérské dílně ve Zlíně, první kontakt se soudobým českým uměním (Zlínské salony). V roce 1939 byl nuceně nasazen v Říši, odkud byl v roce 1940 vyreklamován a zaměstnán ve Zlíně. V období 1940 -1944 absolvoval Školu umění ve
Zlíně, která při tehdy uzavřených vysokých školách neoficiálně suplovala uměleckou akademii. Mezi pedagogy byli architekti Kadlec, Gahura, Fuchs a Bouček, výtvarníci Makovský, Wiesner, Gajdoš, Hroch a Milén, ke spolužákům patřili Václav Chad, Čestmír Kafka, Miroslav Šimorda, Jan Rajlich a další. Mezi lety 1944 a 1945 byl zaměstnán v projekčních kancelářích Baťových závodu, které vedl architekt Karfík, jako asistent architekta Drofy. Od roku 1945 studoval pražskou Akademii, zpočátku v atelieru Vratislava Nechleby, později u Jána Želibského. Zde navázal řadu celoživotních přátelství (mimo jiných s Richardem Fremundem, Miroslavem Tichým), Ladislavem Čepelákem, Vladislavem Vaculkou, Ladislavem Dydkem, Karlem Vysušilem). Studia úspěšně ukončil roku 1949. V roce 1947 se oženil s Boženou Žďárskou. Po ukončení studií se trvale usadil ve Svatobořicích; v témže roce měl první výstavu v Kyjově a vstoupil do brněnského SVU Aleš. Od roku 1951 se postupně formovala skupina pěti moravských malířů (Bohumír Matal, Jánuš Kubíček, Vladislav Vaculka, Miroslav Tichý, Vladimír Vašíček).
S Bohumírem Matalem, Jánušem Kubíčkem a Vladislavem Vaculkou (již bez M. Tichého) tvořili základ Brněnské skupiny, později nazvané Brno 57. V 50 letech 20. stol. se podílel na obnově folklorní slavnosti Slovácký rok v Kyjově. Silně jej ovlivnilo v roce1960 v Rakousku setkání s Oskarem Kokoschkou a Giacomem Manzú. Posledních několik let byla jeho tvorba stejně přelomová, jako někdejší přechod do abstraktního projevu, možná jde i o období nejzávažnější. Výtvarná invence byla přes jeho věk překvapivá, jeho dřívější výrazný a typický kolorismus začal být překrýván složkou duchovní a filozofickou, která se nejvíce projevila ve folklorní tvorbě tohoto významného moravského umělce.
o autorovi: 1919-2003
Malíř, grafik. V Kyjově se vyučil chrámové malbě, za války vystudoval Školu umění ve Zlíně a v roce 1948 dokončil AVU v Praze. Celý život tvořil ve Svatobořicích. V počáteční figurální žánrové a krajinářské tvorbě byl ovlivněn expresí, fauvismem, kubismem, od 60. let přešel k abstrakci (zvláště geometrické). V 70. letech byl činný i jako restaurátor církevních památek.
Nejvyšší dosažená cena za dílo tohoto autora v aukci: 150 000 Kč.