Je nám velkou ctí, že jsme mohli poskytnout prostor na našich stránkách významnému sběrateli, který připravil část své sbírky k aukčnímu prodeji.
Výběr obrazů, jejich prezentace a mimořádné zpracování jsou dílem samotného sběratele.
Jsme připraveni stejný prostor poskytnout také dalším sběratelům.
Olej barevné lepenky, speciální hutná hmota, 75 x 40 cm. Nesignováno. Rámováno dodatečně v moderním rámu.
Poznámka současného majitele: Dílo ruského umělce citlivě reagující na moderní trendy v umělecké výtvarné tvorbě. Konstruktivismus v Rusku: směr zdůrazňuje technickou dokonalost a krásu hmoty v plošném provedení. Prolínal se s raným funkcionalismem. Na rozdíl od něj však dává daleko větší důraz na dynamizmus (vertikála, diagonála). Zakladatelem konstruktivismu v Rusku v roce 1914 byl umělec Vladimír Talin (1885 – 1953). Následnými významnými umělci byli: L.Lisickij (1890-1941), Ella Bergman – Michel (1896 – 1971), Richard Paul Lohse (1902 – 1988). Všichni tito umělci respektovali hlavní princip konstruktivismu tj. vytvoření děl pomocí geometrických technických prvků, kdy základem jsou přímky, křivky v prostoru, plochy a kružnice. Směr byl významně ovlivněn P.Cezanem, kubismem, futurismem. Český konstruktivismus: nejvíce se projevoval v dílech V.Boštíka, H.Demartiniho, M.Grigara, J.Koláře, S.Kolíbala, R.Kratiny, J.Kubíčka, A.Kčerové, F.Kincla, K.Malicha, Z.Sýkory, V.Mirvalda, K.Novosada, M.Dobeše. Neokonstruktivismus českých umělců se projevoval zejména v jasných tónech, prostých barvách, razantních tvarech a přehlednosti. V českých podmínkách byla tvorba doplněna ještě rovinou intelektuální, duchovní a emocionální. Většina umělců byla spjata s činností skupiny „Křižovatka“ – rok 1963 a se zásadní přelomovou výstavou „Nová citlivost“ – z roku 1968, vymezující se proti tehdejšímu proudu – existenciálně laděnému informelu