Pozn.: Autorský rám.
Nejdelší strana: 50 cm
Kombinovaná technika, 29x40 cm. Signováno vpravo dole Jelín 74. Rám, pasparta.
Pozn.: Autorský rám.
Ivana Jelínka lze charakterizovat jako vysoce osobitého a výrazného autora, jehož díla čekají na plné zhodnocení. Pro jeho uměleckou osobnost byla vedle formativní lekce avantgardního umění zejména důležitá schopnost vyvinout vlastní techniku, od které se do značné míry odvíjela příznačnost jeho autorského projevu. Je to výborně patrné i na předloženém díle s motivem trojice nahých ženských figur v krajině, za nimiž vychází měsíc. Obrazovou plochu zobrazené motivy člení do centrální, zčásti dekorativizující kompozice. Ve formálním pojetí je však znatelně cítit to, jak byl Jelínek schopen tvůrčím způsobem vstřebat expresionistické a kubistické výrazové prostředky a spojit je s vlastním uměleckým směřováním. Výsledkem je opravdu pozoruhodná autorská syntéza založená na originálním námětu, svébytné kompoziční i barevné výstavbě a neopakovatelné technice. Obrazy Ivana Jelínka bezesporu patří k vysoce kvalitním dílům českého umění 20. století. Stoupající zájem o Jelínkova díla je toho zářným dokladem.
o autorovi: 1924
Při pohledu na Jelínkovy obrazy, je zřejmé, že se nejedná o díla naivistického amatéra, ale autora, který se teorií malby, kompozice a studiem zobrazovaných témat zabývá do hloubky dlouhodobě.
Vytváří vlastní technologické postupy, míchání barev z mnohdy netradičních materiálů. Nedílnou součástí jeho obrazů jsou i autorské rámy. Kombinací všech těchto prvků vznikají díla jednoznačného autorského rukopisu.
Jelínkovy obrazy se rozprchly po světě a nikdy nebyly představeny širší veřejnosti. Jediné 2 výstavy byly uspořádány v roce 2015 a 2016 v pražské Galerii u U zlatého kohouta, z kterých byl zakoupen tento obraz.