Akvarel na malířském kartonu, 24x72 cm. Signováno vpravo dole ligaturou DF. Rám, pasparta, sklo.
Pozn.: Rozměr s rámem 54x103 cm. Datováno 1927. Originální rám ve stylu ART DECCO s odstupňovanými frézovanými kaskádovitými plochami umocňuje vysokou kvalitu tohoto špičkového díla z období ART DECCO. Celková kompozice obrazu se skládá z mnoha malých geometrických ploch s vystínováním barevného spektra, vzájemně na sebe barevně navazujících. Taková detailní přesnost zejména v přechodech barevných částí navazující barevnost s perfektním rozložením panoramatického díla je vrcholným mistrovským dílem každého malíře! I drobná chyba již nejde přemalovat, jako je tomu u oleje či akrylu, proto akvarelem spousta i kvalitních malířů nemaluje, neboť je to často nad jejich síly a schopnosti. Na západě jsou perfektní akvarelová díla vysoce hodnocena často na cenové úrovni olejomaleb. Obraz původně součástí ambasády ČR v New Yorku v USA. Naprosto raritní a výjimečná nabídka na českém trhu s uměním. Bezkonkurenční nabídka, rarita! Prezentované vzácné dílo je návrhem na mozaiku s konečným řešením barevného spektra. Obdobná díla s tak precizním vypracováním se již na českém trhu s uměním nevyskytují! Vypracování tohoto galerijního díla bylo provedeno technikou stylu cloisonismu, který vyvinul Paul Gauguin spolu s Emilem Bernardem v roce 1889, kdy se k němu připojil v Pont-Avenu, jež se stalo přirozeným centrem malířů ve Francii v daném období. Cloisonismus (z francouzského cloison = přihrádka), v němž výrazné linie ohraničují plochy jasných barev, podobně jako tomu bývalo v raném středověku u smaltů a vitráží. Velmi náročná malířská technika, vyskytující se v českém výtvarném umění velmi raritně!
o autorovi: 1888 - 1958
Malíř, grafik, keramik. Začínal jako dělník ve smaltovně, intenzivním cestováním po Evropě si rozšiřoval vzdělání, v ateliérech malířů a dílnách keramiků poznával základy malířského řemesla. Vyučil se malířem porcelánu. V Německu byl krátký čas žákem grafika Maxe Slevogta, od poloviny 20. let se zaměřil na malbu a grafiku. Tématem jeho grafické tvorby byly jeho zkušenosti ze života na Ostravsku a Těšínsku, vytvořil mnoho grafických listů také ze Slovenska. Pracoval v cyklech, zvláště technikou dřevorytu. Byl také významným ilustrátorem a věnoval se rovněž teoretické práci. Byl členem SČUG Hollar, Umělecké besedy v Praze a mnoha dalších výtvarných sdružení. Jeho práce jsou zastoupeny ve sbírkách NG v Praze a dalších českých uměleckých institucí, také v zahraničních galeriích.
Nejvyšší dosažená cena za dílo tohoto autora v aukci: 50 000 Kč.