Olej na plátně, 60x45 cm. Signováno vzadu Pavel Sequens. Nerámováno.
Pozn.: Obraz ,,Lonchura nivealis,, volně navazuje na téma letního sněhuláka (kterým jsem se začal zaobírat už obrazem ,,Domina aestiva nivalis,,). Vyobrazením podivné přeměny mladší dívky, (tentokrát starší sestry) ve sněhuláka v létě, volně navazuji na obětavost mezi členy rodiny. Co by starší sestra neudělala pro svého mladšího bratra, když by si v létě rád postavil sněhuláka? Zároveň mám hodně rád animovaný film Koralína a svět za tajemnými dveřmi, (který je zčásti pohádka, ale s hororovými prvky) který mě inspiroval k záměně kamínků místo očí, za knoflíky. Přišlo mi to jako vhodné propojení dětského a dospělého života, čímž se celý kruh uzavírá.
Nejdelší strana: 60 cm
o autorovi: Pavel Sequens (1989), malíř, pocházející z Benešovska, se kresbě a malbě věnoval již od útlého věku, ale i přes studium grafiky na Střední odborné škole v Kolíně se na čas kreativní tvorbě vzdálil. Teprve od podzimu roku 2014 vznikaly jeho první olejomalby inspirované zejména polským zástupcem moderního surrealismu Zdzisławem Beksińskim. Od té doby se tomuto směru věnuje naplno, v průběhu času jej však rozvinul ve vlastní osobitý rukopis.
Jako formu komunikace využívá realisticky ztvárněné figury s výraznými surreálními motivy, které mu pomáhají k zachycení a předání myšlenky, atmosféry nebo pocitu. Největší inspirací je pro něj vnitřní svět za zavřenýma očima. Podobně jako ve snech, i v jeho obrazech často dochází l fragmentaci reality či splývání aktérů se svým okolím. Charakteristickým rysem je také záměrně nejednoznačný výklad motiv – ambicí autora je naopak vybízet diváka k rozvíjení vlastní imaginace. To je důvodem, proč mají postavy na jeho obrazech často zakryté oči – mohou totiž prozradit příliš mnoho a jejich zakrytím dává autor divákovi širší možnosti interpretace.
Propojení realistického zobrazení a jeho disrupcí, která někdy hraničí až s abstrakcí, vytváří v divákovi zvědavost. Obrazy tak působí jako hádanka, která vyzývá k rozluštění prostřednictvím malých indicií. Těmi mohou být například i latinské názvy obrazů. Řešení však hádanka nemá jen jedno, každý si v sobě může najít své vlastní.
Jak lze uchopit autorova díla, nám napovídají jeho slova: “Nic není tak negativní, jak se může zdát. Je jen na Vás, z jakého úhlu se díváte…”
text: Vojtěch Fiala, kurátor výstavy “Ztracená identita” 15.6.2022