Olej na překližce, 100x68 cm. Signováno vpravo dole Rublič. Rámováno.
Stav: Rám mírně poškozen. Stav ilustruje přiložená fotodokumentace.
Nejdelší strana: 113 cm
Sedící ženský model představuje krásnou ukázku figurálního aktu, které tvořily podstatnou součást tvorby Iva A. Rubliče. Autor na tomto díle podává ukázku svého výrazného malířského talentu a koloristického cítění. Modelka sedí zády k divákovi v uvolněné nenucené póze, kterou Rublič přesvědčivě zdůraznil prací s obrysovou linií. Ženská figura je perfektně usazena do formátu tak, že se malíř mohl soustředit na vystižení mechaniky těla i jeho objemů. Na malbě je třeba vyzdvihnout také vysoce zkušené provedení. Rychlá uvolněná práce se štětcem v duchu volného skicování, rozmývání barev přímo na podložce, stékání, ale i hutnější nánosy pigmentů v exponovaných tělesných partiích dodávají malbě přesvědčivost a jednoznačně atraktivní vizuální účinek. Svědčí o autorově suverénním zvládnutí techniky. Celkově lze obraz označit za velmi hodnotného zástupce tvorby výrazného umělce, který působil převážně ve Francii. Jeho díla se na zdejším trhu s uměním objevují spíše řídce.
o autorovi: 1918 - ?
Narodil se v Dobré Vodě u Českých Budějovic. Studoval v Praze na UMPRUM a na ČVUT. Po 2. světové válce odjel do Paříže, kam se později i odstěhoval. Udržoval kontakty s řadou známých českých malířů. Mezi jeho blízké přátele patřili zejména Ota Janeček, Jan Havlík a Otto Mizera (který žil po válce rovněž v Paříži). Většinu svého tvůrčího života strávil ve Francii, proto se v Čechách zachovalo poměrně málo z jeho tvorby- většinou jen jeho skici a drobná grafika. Sám Rublič byl ovlivněn pozdní tvorbou Picasa. Častými náměty jeho obrazů byly krajiny, ale především to byly figurální motivy ženských aktů (vesměs akvarely, pastely, linoryty a další grafické techniky, které mu občas sloužily i jako předlohy jeho malířského díla). Zabýval se pohybovými studiemi. Většina z těch, které se u nás dochovaly, je pouze ve skicovém náčrtu.