Bronz, výška s podstavcem: 80 cm. Výška bronzu: 60 cm. podstavec: výška 20 cm, strana 18 cm, průměr 25 cm. podstavec: Žilkovaný černý mramor. Kvalitní pozdější odlitek datovaný do 1.pol. 20. stol.
Pozn.: V letech 1581 až 1583 vytvořil Giambologna ve Florencii ve městě Loggia dei Lanzi původní kolosální mramorovou skulpturu „Únos Sabinek“. Pro Giambologna to byla skupina, která mu umožnila předvést své kompoziční schopnosti, na kterou bylo možné pohlížet prakticky z každého úhlu. Byla ohromující v používání složitých spirálovitých forem, zobrazujících spleť figur s velkým napětím a dosahem končetin pnoucích se nahoru. Tato scéna představuje jednu z nejstarších událostí v historii Říma, příběh skrytý v mýtu, který byl velmi oblíbeným tématem pozdně renesančních uměleckých děl.
Tato velkolepá bronzová socha ukazuje, jak silný římský voják sráží sabinského muže, zmocňuje se mladé panny a odnáší si ji.
o autorovi: 1529 - 1608
Byl jedním z největších sochařů doby spojujících Michelangela a Berniniho, kteří také vyřezávali mramor „jako by to byl vosk“. Giambologna, byl vlámského původu, působil v Itálii a stal se jedním z nejvýznamnějších představitelů evropského manýrismu. Vyučil se v sochařské dílně Jeana Dubroeuqa, později vystudoval i antické sochařství v Římě. Seznámil se zde také s dílem Michelangela, kterého velmi obdivoval. Při cestě zpět domů se zastavil ve Florencii, kde byl osloven nabídkou Francesca Medicejského, aby vstoupil do jeho služeb. Nabídku přijal a ve Florencii zůstal až do smrti, ačkoli se nikdy nenaučil italsky. Pracoval zde též na zakázkách papeže Pia IV. pro kterého v roce 1566 vytvořil tzv. Neptunovu kašnu. Byl také autorem první jezdecké sochy ve Florencii (vévody Cosima I. Medicejského).
Byl úspěšný i obchodně – začal například vyrábět zmenšené repliky svých soch a ve velkém je prodávat.