Olej na kartonu, 34x46 cm. Signováno vpravo dole Max. Rámováno.
Stav: Rám mírně poškozen. Stav ilustruje přiložená fotodokumentace.
Nejdelší strana: 65 cm
Ve své tvorbě se František Max věnoval zobrazení Prahy prostřednictvím různých emocí a nálad. Sledujeme typické rysy osobitého projevu autora ve snaze pomocí dynamické kompozice zachytit letmý okamžik skutečnosti, kdy se při pohledu na kompozici ocitáme uprostřed Karlova mostu. Díváme se na staroměstskou stranu mostu, které dominuje mostecká věž s kupolí kostela sv. Františka z Assisi a barokní fasádou kostela Největějšího Salvátora v pozadí. Spontánní autorův rukopis klade barvu na plochu pastóznimi nánosy štětce a uvádí výjev do pohybu. Obloha uzavírající kompozici je pojednána prostřednictvím uvolněné exprese. V barevnosti zobrazené scény se jasně vymezuje jemný okr doplněný o zemité odstíny a syté barevné reflexy. U tohoto vysoce kvalitního díla Františka Maxe lze jedině očekávat rostoucí hodnotu.
o autorovi: 1895, Libáň - 1969
Student AVU u profesora J. Preislera, poté studia na ČVUT v Praze (profesoři Liebscher a Blažíček). V začátcích svého uměleckého působení tíhnul k architektuře, ale později se už věnoval pouze malbě. Malíř krajin, pražských uliček a zákoutí. Vystavoval zejména v Praze.
Nejvyšší dosažená cena za dílo tohoto autora v aukci: 26 000 Kč