Nejdelší strana: 116 cm
Kombinovaná technika na papíře, 105x77 cm. Monogramováno vzadu FK 92. Rám, sklo.
Pozn.: Konzultováno a posouzeno PhDr. Tomášem Vlčkem Csc.
Geometrické struktury František Kyncl rozvíjel jako klíčovou součást své tvorby. Jako monostruktury, ke kterým patří i předložená práce, označoval svá díla od 70. let 20. století. Základní jednotkou je zde typicky čtyřstěn, který je neustále multiplikován tak, že vzniká pravidelná struktura či rastr. Kompozice díky tomuto svébytnému způsobu výstavby díla získává vlastní rytmus a uhrančivý řád, tedy kvalitu pravidelného návratu toho nejpodstatnějšího prvku, kterou nacházíme kupříkladu v hudbě. Neustálým opakováním téhož jednoduchého tvaru či pravidla jako by autor odkazoval k neuchopitelnému principu geometrického utváření světa, který je běžnému pohledu skryt. Zdůraznit je však také třeba vizuální hodnotu díla, která z charakteristického přístupu k výtvarné práci pramení. Barva je záměrně potlačena tak, že vynikají tvarové vlastnosti skladby a divák nalézá krásu ve zjednodušeném monochromním a oproštěném. Kyncl se tak vyjadřuje formou vrcholně estetické arabesky, jejíž obsahová hloubka vyvěrá z postupu vzniku díla samotného. Jde o vysoce hodnotného reprezentanta tvorby jedné z nejvýraznějších osobností českého umění druhé poloviny 20. století.
o autorovi: 1934 - 2011
Narodil se v Pardubicích. V roce 1968 nuceně emigroval do Německa, kde studoval AVU v Düsseldorfu. Patřil k významným německým autorům tzv. düsseldorfského okruhu.
Nejvyšší dosažená cena za dílo tohoto autora v aukci: 550 000 Kč.