Malba na sádře, 26x6 cm. Signováno dole uprostřed Fr. Hudeček. Rám, sklo.
Pozn.: Konzultováno a posouzeno PhDr. Michaelem Zachařem a prof. PhDr. Tomášem Vlčkem, Csc.
Nejdelší strana: 38 cm
Toto dílo zastupuje silně úspornou abstrahující stránku tvorby Františka Hudečka, která tvořila velmi důležitou součást projevu jeho umělecké osobnosti. Dokládá, jak různými a zdánlivě nesourodými polohami Hudeček během své plodné kariéry prošel. Na předloženém díle, jehož předmětem je zpodobení ženy, malíř prozkoumával možnosti struktury malby, barevné vrstevnatosti a silně redukovaného tvaru zjednodušeného na svou podstatu. Hudeček volil výrazný kolorit červené a černé barvy, kterou aplikoval v různých vrstvách. Součástí originálního experimentálního přístupu je také technika sádrového podkladu. Máme zde tedy před sebou dílo, ve kterém se Hudeček projevuje jako autor, jehož zajímá hledání odpovědí na otázky bytostně spjaté s vlastní uměleckou tvorbou. Patří k nim rozvíjení způsobů uměleckého vidění a jejich vyjádření formou materiálního obrazu, který se stává realizací tohoto autorského obsahu. Jedná se o dílo vysoké hodnoty, které reprezentuje méně známé, ale vysoce ceněné období Hudečkova tvůrčího vzepětí.
o autorovi: 1909 - 1990
Malíř, grafik.
Studoval na UMPRUM Praha u prof. Kysely. Ještě předtím vytvořil figurální malby pro kostel v Kyselovicích na Moravě. Na studium na AVU neměl peníze. Od mládí se stýkal s Františkem Grossem, východiska jejich tvorby jsou v mnohém blízká: úspornost kompozice kubismu, spolu s uvolněnou imaginací poetismu a surrealismu. V roce 1944 měl první samostatnou výstavu v Alšově síni Umělecké besedy Praha. Byl členem Skupiny 42, SČUG Hollar, Radar a Index. Pracoval také v oblasti užitého umění, v tvorbě známek, ilustroval. Jeho díla jsou zastoupena v NG Praha, AJG Hluboká, Slovácké muzeum Uherské Hradiště, Státní galerie Zlín a jinde.
Nejvyšší dosažená cena za dílo tohoto autora v aukci: 1 600 000 Kč.