Olej na kartonu, 43x33 cm, nesignováno, rám.
1849, Praha - 1916, Praha
V začátcích se učil u malířů Zimmlera a Karla Javůrka. Roku 1863 nastupuje na pražskou akademii (prof. Engerth). Poté na rok odcházi za studii do Vídně, aby se po roce vrátil zpět na Akademii do Prahy. Maluje obrazy ve Vídni a také Belgii, kam odchází společne s B. Roubalíkem. Zde vytváří nástěnné obrazy v sále radnice. Roku 1877 se vrací do Prahy a tvoří v jednom ateliéru společně s Chittussim. Z této doby pochází známý kolorovaný cyklus kreseb Zvířátka a Petrovští. Poté odjíždí do Paříže odkud se ale po krátké době vrací zpět do vlasti, aby se zúčastnil knkurzů na výzdobu Národního divadla. Vytváří dekorace ve foyeru Národního divadla a vyhrává i soutěž o tvorbu hlavní opony. Cestuje do Holandska z něhož se brzy vrací zpět do Prahy, aby nastoupil jako profesor na UMPRUM, z které poté přechází s přítelem J. V. Myslbekem na pražskou akademii. Ve své malířské tvorbě se zabýval především figurální tvorbou. Inspirací pro jeho nejlepší díla bylo ženské tělo a jeho krása. Portrétoval řadu známých osobností (kardinál Schwarzenberg, František Josef I.), ale namaloval také podobiznu vlastní matky a své choti.
Pozn.: Vzadu razítko z pozůstalosti prof. Fr. Ženíška. Konzultováno a pravost ověřena PhDr. Michaelem Zachařem. Vytvořeno kolem roku 1910.