Akryl na plátně, 90x120 cm. Signováno vzadu Hanzlík 2008. Nerámováno.
Nejdelší strana: 120 cm
Redukovaná silueta městského panoramatu v kontrastu s jemně strukturovaným pozadím vytváří působivou vizuální metaforu současné civilizace – odcizení, rytmu, hranic a přítomnosti lidského zásahu. Daniel Hanzlík, známý svým mezioborovým přístupem na pomezí malby, instalace a nových médií, zde pracuje s minimem výrazových prostředků, které o to silněji rezonují.
Pravidelný rastr horizontálních pruhů, narušený stékajícími kapkami barvy, vytváří napětí mezi přísným řádem a náhodou, mezi technologií a emocionalitou. Vizuální jazyk připomíná industriální krajinu ve fázi zániku či přerodu, což je často přítomný motiv Hanzlíkovy tvorby.
o autorovi: Multimediální umělec. Studoval na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské v Železném Brodě a na VŠUP v Praze. Věnuje se audiovizuálním projektům spojeným s malbou, kresbou, fotografií, digitálním obrazem a zvukem, nebo site-specific instalacím. Společně s Pavlem Mrkusem vedl ateliér Time-Based media na Fakultě umění a designu University Jana Evangelisty Purkyně v Ústí n. Labem.