Kombinovaná technika, 55x46 cm. Signováno vpravo dole B. Vrzal 94. Rámováno.
Nejdelší strana: 57 cm
Bohumil Vrzal svým neotřelým autorským stylem velmi výrazně promluvil do vývoje českého malířství druhé poloviny 20. století. Ve své tvorbě experimentoval jak s abstraktní, tak figurativní složkou, které se v jeho nejpůsobivějších obrazech spájí v jeden jediný celek. Velmi dobře to ilustruje i předložený obraz s názvem Na předměstí, který pochází ze skupiny Vrzalových děl inspirovaných městskou aglomerací. Zcela typická pro jeho práce s touto tematikou je statická kompozice vybudovaná důmyslnou kombinací vertikál a horizontál. Tento způsob členění obrazové plochy navozuje dojem jakési mozaiky se svým vlastním rytmem a dynamikou. Prostor obrazu je tedy rozčleněn do seskupení ploch a úseků budov či jejich součástí, které se vyznačují vlastní barevností, kvalitou povrchu či uspořádáním. Nezastupitelný prvek představují také pozorně vypracované detaily a písmo, které dotváří specifický kolorit městského prostředí v hávu jakýchsi kulis. Na obraze je jasně patrné, že Vrzal hledal vnitřní poetiku a krásu světa kolem sebe, kterou dokázal nalézat v příznačné tvářnosti lidských sídel. Této jeho výtvarné poloze zcela odpovídá kultivovaný hladký rukopis, který se mění jedině v části oblohy, již malíř pojednal volnějším stylem. Jedná se o velmi kvalitní práci, ve které lze nalézt bohatou škálu působivých momentů.
o autorovi: 1940 – 2004
Malíř, grafik, textilní výtvarník.
Výtvarný obor studoval soukromě u malíře K. Černého v Praze a u profesorů B. Laciny a B. Vořecha v Brně. Zúčastnil se mezinárodních studijních stáží (Německo, Kuba, USA). Věnoval se výstavnictví, užité grafice, malbě a textilní tvorbě (tapisérie). V malbě tvořil v abstraktním stylu, později přešel k realistickému ztvárnění skutečnosti. Byl členem různých uměleckých sdružení doma i v zahraničí, jeho dílo je součástí sbírek MG v Brně a mnoha zahraničních uměleckých institucí.